Miesnie-brzucha-metoda-na-docisk

Jak schudnąć na brzuchu?

Płaski brzuch z widocznymi mięśniami jest synonimem dobrej formy fizycznej. Facet z sześciopakiem może być totalnym sucharem, ale w oczach kobiet jest wysportowany. Nagromadziłeś spory zapas tkanki tłuszczowej i planujesz zmienić oponę z zimowej na letnią?! Oto kilka rad, które pozwolą Ci osiągnąć sukces i uniknąć popełnienia podstawowych błędów.

Jakie wybrać ćwiczenia?

Moimi propozycjami ćwiczeń na brzuch są;
– skłony tułowia na ławce skośnej

IMG-20141029-00295IMG-20141029-00306

– wznosy nóg w zwisie na drążku

IMG-20141029-00335IMG-20141029-00342

– spięcia brzucha w leżeniu na macie

IMG-20141029-00316IMG-20141029-00320

– skłony tułowia z wykorzystaniem linki wyciągu górnego (allahy)

IMG-20141029-00348IMG-20141029-00354

Trenuj brzuch 2-3 razy w tygodniu.

Wykonaj 2-3 ćwiczenia, w trzech seriach po 15-20 powtórzeń. Wybierz te, które pozwalają Ci wykonać 15-20 ruchów, nie więcej! Jeśli jest zbyt łatwo, dodaj zewnętrzne obciążenie (np. sztangielka trzymana oburącz na klatce piersiowej), albo po prostu zmień ćwiczenie. Wykonywanie setek powtórzeń jest nieefektywne! Nie rzucaj się od razu na „aerobową szóstkę Weidera”, czy inny ekstremalny program ćwiczeń. Mięśnie brzucha reagują tak, jak każde inne mięśnie w Twoim ciele. Jeśli dzień w dzień będziesz je katować, to po kilku treningach „zakwasy” będą tak duże, że zupełnie odpuścisz ćwiczenia. Daj swojemu brzuchowi chociaż dzień przerwy między treningami, a będzie miał szansę na regenerację.

Ćwiczenia na pozbycie się „boczków”

0c96a447cc6c441dbbe75ea53fe10d44
Rozwinięte mięśnie skośne brzucha

Wykonywanie ćwiczeń na mięśnie skośne brzucha, w ogóle nie zmniejszy obwodu talii! Rozwinięte mięśnie skośne brzucha będą Cię poszerzały! Przecież ćwicząc bicepsy, spodziewasz się, że urosną, a nie zmaleją! Dlaczego z mięśniami brzucha miałoby być inaczej?! Skup się na mięśniu prostym brzucha. Rozwijając jego masę powodujesz pojawianie się „dołeczków” po bokach brzucha, co wizualnie znacznie zmniejsza obwód talii.

Zamienić tłuszcz na mięśnie!

images
Nawet najmocniejsze mięśnie brzucha nie będą widoczne pod warstwą tłuszczu

Masz mocne mięśnie, wykonujesz już setki skłonów, a sześciopaka jak nie było, tak nie ma? Problem polega na tym, że Twój sześciopak ukryty jest pod warstwą tłuszczu! Owszem ćwicząc brzuch, jesteś w stanie wzmocnić i rozbudować masę jego mięśni, ale wpływ takiego treningu na poziom tkanki tłuszczowej jest znikomy. Nie istnieje coś takiego jak zamiana tłuszczu na mięśnie! To dwie zupełnie inne tkanki, dlatego wymagają innej stymulacji. Fizjologia organizmu ludzkiego nie pozwala na miejscowe palenie tkanki tłuszczowej, więc jeśli chcesz uwidocznić sześciopak, musisz zredukować tkankę tłuszczową całego ciała.

Ćwicz całe ciało, a zobaczysz swoje mięśnie brzucha!

Żeby zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej niezbędny jest ujemny bilans kaloryczny (musisz spalać więcej kalorii niż dostarczasz w diecie). Mięśnie brzucha to bardzo mała partia ciała, jej trening nie powoduje znacznego wydatku kalorycznego. Chcesz spalić dużo kalorii, ćwicz nogi, plecy, klatkę piersiową i ramiona. Spalisz więcej tłuszczu na brzuchu ćwicząc nogi, niż wykonując skłony!

Zmodyfikuj sposób odżywiania!

Wystarczy kilka drobnych zmian w Twojej diecie, a będziesz znacznie bliżej celu:
– wyeliminuj źródła cukrów prostych: owoce, soki owocowe, słodzone napoje gazowane (dwa litry CocaColi to szklanka cukru!) i przede wszystkim słodycze.
– jeśli czujesz się głodny, dokładaj do posiłków dużą ilość warzyw. Wypełnisz żołądek, a nie wprowadzisz dużej ilości kalorii.
– jeśli masz nieodpartą potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego- wybierz jakiś owoc! To znacznie lepsza alternatywa dla czekoladowych batoników!
– nie rób zakupów „na głodniaka”, bo wtedy znacznie łatwiej ulec pokusie krzyczących z półki słodyczy.
– raz w tygodniu pozwól sobie na „posiłek oszukany”-zjedz na co masz ochotę i to w nieograniczonych ilościach. Nie wpłynie to na Twoją formę, a da dodatkowego kopa do zdrowego odżywiania przez następny tydzień.

Zakończ trening sesją cardio.

Wystarczy, że każdy trening zakończysz trzydziestoma minutami na bieżni, orbitreku, czy rowerku stacjonarnym. O intensywności treningu świadczy częstość skurczów serca (tętno). Nie musisz biegać, jeśli marsz pozwala Ci uzyskać odpowiedni poziom wysiłku. Utrzymuj intensywność ok 70% swojego tętna maksymalnego ( wg wzoru 220- wiek x 0,7), albo jeśli nie potrafisz go określić, poruszaj się z jak największą prędkością pozwalającą Ci prowadzić rozmowę wg zasady walk&talk. Sprawdź też,na której maszynie cardio najskuteszniej spala się tluszcz.

One thought on “Jak schudnąć na brzuchu?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *