marilynmonroeliftingwts

Siłownia czy zajęcia fitness?

W klubach fitness widać całkiem wyraźny podział na zwolenników grupowych zajęć fitness i treningu na siłowni. Który rodzaj aktywności fizycznej wybrać? Który z nich jest bardziej efektywny w kształtowaniu sylwetki?

Zajęcia fitness

zumba4
W grupie łatwiej zmobilizować się do ćwiczeń

Główną zaletą zajęć fitness jest ich grupowy charakter. Tę formę aktywności często wybierają osoby, które ćwicząc w pojedynkę nie są w stanie zmotywować się do ciężkiej pracy. Wśród stałych bywalców powstają grupy, które wzajemnie się motywują, nakręcają do utrzymania regularności. Stałe godziny zajęć nie pozwalają w nieskończoność wyjścia z domu, a perspektywa spotkania znajomych, którzy dzielą z Tobą pasje dodatkowo mobilizuje. Kluby oferują tak dużą ilość i różnorodność zajęć fitness (choreograficzne, wzmacniające i mentalne), że każdy, komu chce się ruszyć tyłek, znajdzie coś dla siebie. Panuje powszechne przekonanie (wśród zwolenników treningu na siłowni), że fitness to mało wymagające machanie rękami i nogami, ogólnie rzecz biorąc emocje jak na grzybach. Nic bardziej mylnego! Kolega (trener personalny) postanowił kiedyś przekonać się jak wyglądają zajęcia dla mam, które prowadzę. Chłopak, który jest w świetnej formie, umierał z wysiłku.

Siłownia

774417_487319694653101_71212536_o
Zawodniczki bikini fitness trenują ciężko na siłowni. Naprawdę uważasz, że treningi siłowe pozbawiają ich sylwetki seksapilu?

Nie ulega wątpliwości, że wszyscy czołowi zawodnicy sportów sylwetkowych kształtują swoje ciało na siłowni, a nie na zajęciach fitness. To trening siłowy połączony z cardio daje największe efekty w odchudzaniu i budowaniu mięśni. Podstawową zaletą treningów siłowych jest ich indywidualizacja. Dobór ćwiczeń, ich ilość, tempo wykonania możesz dostosować idealnie do swoich możliwości i reagować na zmiany zachodzące w ciele, wprowadzając modyfikacje planu na bieżąco. Godziny treningów możesz ustalać z dnia na dzień, biorąc pod uwagę własny kalendarz, a nie grafik obowiązujący w klubie. Pozwala to także ćwiczyć w ciągu dnia, kiedy rozkład zajęć fitness świeci pustkami. Zdaniem bywalców zajęć fitness (głównie kobiet), trening na siłowni powoduje tylko przyrost masy mięśniowej, a przecież nie chcą one wyglądać jak kulturyści. Opinię tą kształtują głównie te z nich, które nigdy nie zdecydowały się na mocne treningi siłowe.

Co w takim razie wybrać?

gym2
Od chodzenia na siłownię jeszcze nikt formy nie zrobił. Jeśli chcesz mieć efekty, musisz jeszcze ciężko ćwiczyć!

Najlepszym rozwiązaniem jest wybrać się na kilka rodzajów zajęć fitness i umówić się z trenerem personalnym na trening siłowy, dopiero wtedy podjąć decyzje, jaka forma aktywności bardziej Ci odpowiada. Nie rób nic wbrew sobie, przekonaj się co sprawia Ci większą przyjemność i szczerze zastanów się, czy masz w sobie wystarczająco samozaparcia, żeby trenować siłowo, czy potrzebujesz całej grupy osób, żeby zmotywować się do ćwiczeń. Jestem trenerem wystarczająco długo, żeby wiedzieć, że kluczem do zbudowania ładnej sylwetki jest regularność w treningach. To prawda, że niezależnie, czy gruby, chudy, wysoki, niski, młody, stary, w dobrej kondycji czy zupełnie jej pozbawiony, na zajęciach grupowych wszyscy robią to samo. Prawdą jest też, że dając z siebie 100% na tych zajęciach, osiągniesz więcej niż udając, że ćwiczysz na siłowni!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *