maxresdefault

Słownik siłownianego slangu

Kiedy przekraczasz próg siłowni, wkraczasz w zupełnie nowy świat. W szkole powtarzano mi –  ucz się języków, zobaczysz, że przyda Ci się to w życiu! Daję Wam niepowtarzalną okazję, aby rozszerzyć swoje horyzonty i wreszcie zrozumieć, o czym gadają starzy wyjadacze w klubie, w którym ćwiczycie.

Buła – biceps (mięsień dwugłowy ramienia)

Łapa – buła i triceps razem

Dwójki – tylna część uda. Chociaż za całą jej masę odpowiada więcej mięśni, w uproszczeniu mówi się o mięśniu dwugłowym uda

Czwórka – przednia część uda (mięsień czworogłowy uda)

Kopyto – dwójka, czwórka i łydka razem

Motyle – mięsień najszerszy grzbietu lub po prostu całe plecy

Kaptur – mięsień kapturowy (czworoboczny grzbietu);  element niezbędny w sylwetce ABS (absolutny brak szyi)

Krata – kaloryfer, sześciopak – dobrze widoczne mięśnie brzucha

Bocian – facet, który rozbudował motyle, klatę, bary i łapy, ale kopyta ma chudziutkie

Talerze – obciążenie, które nakładasz na sztangę; im więcej siły, tym więcej talerzy

Pompa – ulubione uczucie każdego pakera, kiedy po wykonaniu ćwiczenia mięśnie puchną, zwiększają objętość i twardnieją. Niestety pompa to efekt nietrwały, zmniejsza się po treningu

Dobrze wchodzi – jeśli podczas wykonywania ćwiczenia czujesz dobrze pracę mięśni i pompę, to znaczy, że to ćwiczenie wchodzi

Klepie – pobudza, dotyczy suplementów diety

Przedtreningówka – suplement diety stosowany przed treningiem, składający się zwykle ze stymulantów i substancji rozszerzających naczynia krwionośne. Przedtreningówka dobrze klepie, zwiększa pompę, a ćwiczenia lepiej wchodzą

Masówka – gainer, odżywka węglowodanowo-białkowa

Kreta – kreatyna

Trzymać michę – trzymać dietę, odżywiać się racjonalnie

Ciąć węgle – ograniczać spożycie węglowodanów

Robić ładowanie węglami – znacznie zwiększyć spożycie węglowodanów w krótkim okresie czasu

Tłuszczówka – dieta ketogeniczna; wymaga cięcia węgli

Wycięty – ktoś, kto ma niski poziom tkanki tłuszczowej i dobrze widoczne mięśnie. Nie wytniesz się, jeśli nie będziesz trzymać michy!

Kable – żyły; jak jesteś wycięty, wychodzą Ci kable

Spalacz – suplement wspomagający wycinanie się; dobry spalacz dobrze klepie

Zalany – przeciwieństwo wyciętego; ktoś, komu mięśnie schowały się pod warstwą tłuszczu

Cukierki – substancje dopingujące (sterydy) w formie tabletek

Sok – jak wyżej, tylko w zastrzykach

Strzał – zastrzyk z soku

Na bombie – na cyklu sterydowym. Ktoś, kto jest na bombie robi strzały, je cukierki, rośnie mu łapa, kopyto, motyle, klata, kaptur i bary, ma mocną pompę (nawet bez przedtreningówki), wchodzą mu ćwiczenia, które wykonuje z dużą ilością talerzy

Sajdy – side effects – efekty uboczne wbijania soku; im większa bomba, tym większe sajdy

Zblokowany – na mocnej bombie organizm przestaje produkować hormony, które podawane są w strzałach i oś podwzgórze – przysadka ulega zblokowaniu

Pecet – po bombie należy wejść na peceta (Post Cycle Therapy), czyli odblok. Przyjmowanie środków pobudzających oś podwzgórze – przysadka do normalnej pracy

Na offie – rzadki moment pomiędzy kolejnymi bombami, kiedy paker nie wbija soku

Spadki – zmniejszenie masy mięśniowej. Największe spadki występują na offie

Bro science -zbiór kulturystycznych dogmatów obejmujących wszystkie sfery życia pakera. Większość z nich nie ma żadnego naukowego, a nawet logicznego uzasadnienia, mimo to posiada tysiące orędowników

Teraz znacie już zasady dobrego zachowania na siłowni i język, którym posługują się prawdziwi pakerzy. Wypijajcie przedtreningówkę i pędźcie na siłkę pompować buły!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *